Thursday, May 12, 2011

tercabut kepala lutut aku!

assalamualaikum..sekarang ni aku nak cerita pasal kejadian yang menimpa aku dua jam yang lepas..mase tengah kerja.yang membuat aku berhenti kerja serta-merta weyy..alkisahhh...

macam ni..tadi mase kerja.lebih kurang pukul 9 malam.mase syok2 aku baca novel kat tempat kerja *bukan makan gaji buta ea..memang dah takde keje..aku didatangi seorang makhluk allah..dia seorang lelaki..pendek.sengau dan berbau busuk.aku bukan nak mengata.aku cakap benda benar ni..

MS(mamat sengal!) : watpe tu? (dengan nada sengaunye)
A(aku) : xde watpe (da fikir macam2 dalam kepala otak time ni)

ala-ala macm ni la muka aku tadi


da lama dia kat kedai aku.tiba-tiba dia cakap.. 

MS : syaya syelalu nampak minga keje kat syini..*minga@mira (dia tau da nama aku masa ni)
A    : x pernah aku nampak mamat ni lalu depan ni (dalam hati)
MS : syedap namew minga kan?
A    : hee..(ngan muka cm mintak lempang time tu)

aku pun cari la idea nak blah dari situ.aku cakap nak pegi toilet..dia pun blah la..sebenarnya x pergi pun.aku pegi jumpa akak yang kerja dekat2 dengan kedai aku je..bila aku pegi kedai aku balik.mamat tu datang balik!

MS : minga cuti hangi ape?
A    : HAH???!!
MS : minga cuti hangi ape...
A    : ohhh..rabu (aku tau minggu depan aku da x kerja..lantak kau situ..haha)
MS : kita keluar makan ea?.nanti minggu depan abang tunggu depan kedai (suka hati bahasakan diri abang) 
A    : apa-apa je lah!

da nak tutup kedai.pukul 9.45 malam..tengok!.berapa lama dia wat perangai kat kedai aku.aku dah kembang-kempis lubang hidung tahan 'bau harum' dia..

A    : pegi la balik.nak tutup kedai dah ni..
MS : ok.minga mimpi abang ea malam nanti.abang mimpi minga tau.boleh kan?.ngeeeee..
A    : eiyyy..lantak la..suka hati la..

tak lama lepas tu dia blah..aku dah menggigil dari awal.yela..ntah2 orang jahat mana datang nak ambik duit ke..ape ke..nasib baik tiba-tiba ramai pulak customer time tu *allah nak bantu aku kot..bila dia da blah..ramai pulak akak-akak yang kerja kat kedai dekat-dekat situ datang jumpa aku..aku apa lagi..laju air mata aku..macam air terjun..haha..takut punya pasal weyy..pastu akak yang kerja kedai kasut bata sebelah kedai aku cakap..dia nampak mamat tu kira-kira duit.eiiyy.selamat aku tak kena apa-apa tadi..balik rumah aku terus cal supervisor cakap nak berhenti..nasib baik dia faham.thanks akak sebab faham :)



p/s : sampai sekarang aku terbau 'bau harum' dia tu =.=' 

6 comments:

  1. aik.. da angau ke mira..
    sampai terbau 'bau harum' dia tu..
    hahahaha!!

    ReplyDelete
  2. jerit kuat2 dia lari la.haha

    ReplyDelete
  3. zee : bukan angau la.trauma!.haha
    aizat : da cm panik xtau watpe time tu.haha

    ReplyDelete
  4. erkk . takut plak aku weyh .. ko buat aduan polis .. haa.. bukan kemain dia tau nama ko ..

    ReplyDelete
  5. WOYYY! secret admirer siottt!
    hahhahaa. bapak ngeriii doee
    tuh la. sape soh chomel sgt.
    kan dahhh! hahahahhaa
    cool babe!.
    take care.

    ReplyDelete
  6. kesian nya kau. ish. cuak kot klu aku. mmg patut pun kau berenti. =)

    ReplyDelete